انواع قوطی پروفیل یوسفی

انواع پروفیل یکی از مصالحی است که به وفور در ساختمان سازی، پروژه های عمرانی و صنعت مورد استفاده قرار میگیرد. اگرچه فعالان بازار آهن آلات بین پروفیل و قوطی تفاوتی قائل نمی‌شوند، اما باید بدانید که قوطی فلزی اصفهان یکی از انواع پروفیل های آهنی به حساب می آید. به طور کلی به قطعه ای اطلاق میشود که سطح مقطع آن در سراسر طولش ثابت است. همچنین در دو نوع باز و بسته تولید میشود.

از عمده ترین کاربرد پروفیل ها میتوان به ساخت پل ها و درب و پنجره اشاره کرد. پروفیل ها در صنایع نظامی و ماشین سازی هم کاربرد دارند. این مواد تحول عظیمی در صنعت ایجاد کردند. زیرا پروفیل ها باعث کاهش نقاط اتصال مصالح در سازه ها شدند که این موضوع مزیت بزرگی به شمار می آید.

در این مقاله آرتان پرس در تلاش است تا اطلاعات جامعی را در مورد انواع پروفیل ها در اختیار شما قرار دهد.

*** انواع پروفیل بر اساس روش تولید

پروفیل ها به سه روش نورد گرم (فابریک)، نورد سرد و ترکیبی تولید میشوند.

نورد گرم: ماده اولیه در این روش عموما شمش فولادی است که بعد از طی عملیات نورد، تبدیل به پروفیل میشود.

 

نورد سرد: پروفیل های تولید شده به روش نورد سرد، اغلب باز هستند و استحکام کمتری دارند. از این رو برای مصارف سبک مورد استفاده قرار میگیرند. این پروفیل ها معمولا به لحاظ شکل و ابعاد سطح مقطع خود دارای اهمیت هستند. پروفیل های سرد با دستگاه رول فرمینگ و با پرس و خم کاری ورق تولید میشوند. به عبارتی میتوان گفت که ماده اولیه این روش ورق است.

ترکیبی: پروفیل های به دست آمده از این روش، از اتصال پروفیل های گرم و سرد تولید میشوند.

*** انواع پروفیل بر اساس جنس

پر کاربردترین پروفیل ها طبق این دسته بندی، چهار نوع کامپوزیتی، آلومینیومی، گالوانیزه و مبلی هستند. هرچند که انواع چدنی نیز در بازار آهن آلات موجود است.

پروفیل کامپوزیتی: از این پروفیل در مکان هایی که در معرض خوردگی و اکسیداسیون هستند، استفاده میشود. استفاده از این پروفیل در صنایع ساختمان سازی علاوه بر کاهش وزن سازه، استحکام آن را نیز افزایش میدهد. همچنین به دلیل دارا بودن خاصیت کشسانی کم، از تخریب سازه ها در طولانی مدت جلوگیری میکند.

 

پروفیل آلومینیومی: این پروفیل از نظر مصرف انرژی، بهینه تر از پروفیل های آهنی عمل میکند. همچنین به دلیل ظاهر براق و سفید خود بیشتر مورد توجه قرار میگیرد. این پروفیل ها در سه نوع خام، رنگ شده و آبکاری شده تولید میشوند و به دلیل ماهیت آلومینیوم، سبک هستند. همچنین آن ها قابلیت جوشکاری خوبی دارند.

 

پروفیل گالوانیزه:

قوطی فلزی نوشابه،یکی از روش های پوشش دهی با روی است. پروفیل های پوشش دهی شده با این روش در مقابل خوردگی و اکسیداسیون مقاوم هستند. به طور کلی پنجره و بخش های خارجی ساختمان در معرض فشار ناشی از وزن ساختمان و جو قرار دارند. مهمترین مزیت قوطی گالوانیزه نیز کاستن این فشار است. جنس پروفیل گالوانیزه به گونه ای است که به سازه استحکام بالایی میبخشد. همچنین نسبت به بقیه پروفیل ها طول عمر بیشتری دارد. قوطی گالوانیزه با ضخامت ۲ – ۱ میلیمتر تولید میشود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما